Norazwar, Haidzir (2005) e-Kamus / Norazwar Haidzir. Undergraduates thesis, University of Malaya.
| PDF (Academic Exercise (Bachelor’s Degree) Download (25Mb) | Preview |
Abstract
Secara amnya, Projek Ilmiah 1 ini merangkumi beberapa bahagian. Untuk membangunkan projek saya iaitu e-Kamus, saya telah membahagikan projek saya kepada Pengenalan, Kajian Literasi, Metadologi dan Rekabentuk Sistem.Pada bahagian Pengenalan, saya telah mencerita serba sedikit tentang sistem saya, objektif system ini dibangunkandan juga menerangkan skop serta perancangan bagi menjayakan projek Ilmiah 1 ini.Pada bahagian Kajian Literasi pula, penganalisaan terhadap sistem-sistem yang terdahulu telah dijalankan. Segala kelebihan dan juga kelemahan telah dikenal pasti. Kajian terhadap perisian yang akan digunakan dalam proses pembangunan system ini juga telah dijalankan. Dalam bahagian Metadologi, saya telah membuat kajian yang mendalam tentang model dan teknik yang akan digunakan untuk membina e- Kamus ini. Segala kelebihan dan kelemahan terhadap model dan teknik yang akan digunakan untuk membina e-Kamus ini. Pemilihan perisian yang baik akan menentukan keberkesanan system yang akan dibina kelak.Di bahagian Rekabentuk Sistem pula, saya telah bangunkan beberapa rekabentuk yang perlu diambil kira seperti rekabentuk antaramuka dan juga pangkalan data yang terlibat e-Kamus.
Item Type: | Thesis ( Undergraduates) |
---|---|
Additional Information: | Academic Exercise (Bachelor’s Degree) – Faculty of Computer Science & Information Technology, University of Malaya, 2004/2005. |
Uncontrolled Keywords: | E-kamus; Perisian; Pengurusan maklumat |
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA75 Electronic computers. Computer science Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software |
Divisions: | Faculty of Computer Science & Information Technology |
Depositing User: | Mr Mohd Zaimi Izwan Kamarunsaman |
Date Deposited: | 21 Apr 2020 04:21 |
Last Modified: | 21 Apr 2020 04:21 |
URI: | http://studentsrepo.um.edu.my/id/eprint/10851 |
Actions (For repository staff only : Login required)
View Item |