Pakej pembelajaran warna interaktif kanak-kanak Kids & Colors (K&C) / Norazlinah Kamarudin

Norazlinah , Kamarudin (2002) Pakej pembelajaran warna interaktif kanak-kanak Kids & Colors (K&C) / Norazlinah Kamarudin. Undergraduates thesis, Universiti Malaya.

[img]
Preview
PDF (Academic Exercise (Bachelor's Degree )
Download (16Mb) | Preview

    Abstract

    Kids & Colors (K&C) dibangunkan dengan tujuan untuk memupuk minat kanak-kanak terhadap pembelajaran peringkat awal. Ini adalah bersesuaian dengan kata pepatah "melentur buluh biarlah dari rebungnya". K&C juga dibangunkan sebagai asas kepada pengenalan teknologi iaitu komputer kepada kanak-kanak. Penerangan mengenai kajian dan pembangunan pakej K&C secara terperinci diberikan dalam laporan ini. Bab 1 memberi penerangan ringkas mengenai projek dan di dalam bab 2 memberikan serba sedikit maklumat berkenaan kajian yang dijalankan. Pembangunan pakej K&C dilaksanakan mengikut fasa-fasa tertentu. Setiap fasa menerangkan kaedah yang dijalankan dan ini diterangkan di dalam bab 3, bab 4, bab 5 dan bab 6. Antara masalah yang dihadapi sepanjang pernbangunan pakej K&C, kelebihan K&C dan kekangan K&C disenaraikan dalam bab 7. Bab 8 merupakan kesimpulan keselumhan laporan ini. Oleh yang demikian, diharapkan agar pakej K&C yang telah dibangunkan ini akan dapat mengisi dan memenuhi keperluan pendidikan kanak-kanak di negara ini.

    Item Type: Thesis ( Undergraduates)
    Additional Information: Academic Exercise (Bachelor’s Degree) – Faculty of Computer Science & Information Technology, Universiti Malaya, 2001/2002.
    Uncontrolled Keywords: Kids & Colors; Pakej pembelajaran warna interaktif; Pendidikan kanak-kanak; Teknologi; Komputer
    Subjects: L Education > L Education (General)
    Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software
    Divisions: Faculty of Computer Science & Information Technology
    Depositing User: Mr Mohd Safri Tahir
    Date Deposited: 08 Mar 2022 08:05
    Last Modified: 08 Mar 2022 08:05
    URI: http://studentsrepo.um.edu.my/id/eprint/12961

    Actions (For repository staff only : Login required)

    View Item